Overgrep og terror på Stena Saga!

I forrige innlegg fortalte jeg om turen snuppen min og jeg hadde sammen med et vennepar på Color Line til Kiel fra nå sist lørdag til mandag. Min første tur med ‘Kielferga’, men definitivt ikke den siste. Etter turene jeg har vært med Stena Saga, og da spesielt den siste turen som het ‘Stena Sagas Venners tur’, så var det en opplevelse som å komme fra Helvete til Himmelen.

Historien deler jeg med alle, både irl og på nett. Jeg mener at folk bør få vite, og være oppmerksomme hva som skjer på Stena Saga. For her er det ikke snakk om å bryte noen regler og bli straffet for det. Men det er snakk om mennesker det er noe galt med, som blir satt i makthavende stillinger. Det er snakk om Stena Lines utrolige lave standarder og krav når de ansetter, det er snakk om dårlig vedlikehold, renhold og elendig service. Og det er snakk om overgrep mot gjester på båten deres, Stena Saga.

Med alle de beste intensjoner og tanker gikk vi ombord på Stena Saga den lørdagen det var ‘Stena Sagas Venners tur’ helt i slutten av januar. Det for å ha en kjempehyggelig fest. Vi var en stor flott gjeng, og turen hadde vi sett frem til. Det er sjeldnere enn sjeldent vi er så mange av mine venner samlet. Så jeg kunne ikke vært mer positiv innstilt.

Klokken 20:00 gikk vi på taxfree og shoppet litt drikke og snacks, og deretter gikk vi til vår lugar. Vi spilte musikk med mobilen tilkoblet minihøytaler (Music Angel). Før klokken 20:50 kom en kvinne, en ung mor som bodde i samme korridor og spurte om vi kunne lukke døren til lugaren vår. Ok. Hun lukket døren. Etter ti minutter åpnet vi døren igjen, vi var ni stykker på en comfort lugar (lugar med sofa og kjøleskap, litt større enn en vanlig lugar). Det ble varmt, dårlig luft og luftanlegget fungerte nesten ikke, noe vi sa fra om i resepsjonen. Kvinnen kom tilbake og spurte om vi ikke kunne være så snill å holde døren lukket. Vi forklarte at det ble dårlig luft og varmt, så vi ønsket å ha døren åpen en stund til, men lovte at den skulle være lukket og vi stille før klokken 23:00. Men jeg spør jo så pent, sa hun. Og vi sa at det er enda litt tidlig, og det blir ubehagelig uten luft. Men vi skal være stille til før klokken 23:00. Hun gikk. Så kom mannen hennes og bare smelte igjen døren. Jeg reiste meg og lukket døren opp igjen, vi hadde dempet musikken, for vi ønsket ingen noe ubehag, ei eller noen konflikt. Fire stykker reiste seg og forlot lugaren klokken 21:30 for å spise. Vi var fem igjen. To vakter kom i døren, smilte og spurte om vi hadde det bra. Vi svarte ja, hyggelig, vi har det fint. Dem ba oss kose oss videre.

Da de to første vaktene hadde forsvunnet rundt et hjørne kom det to nye vakter rundt et annet hjørne. Til vår lugar. Aggressive. En kvinne hadde klaget, men vi fikk ikke vite hva hun hadde sagt. Vi hadde prøvd å møte henne på halvveien, og vi forholdt oss til reglene ombord, men vaktene ville som sagt ikke forklare hva som var årsaken til aggressiviteten, og dem ville ikke høre noen forklaring fra oss, vi ble derimot nærmest bedt om å forlate lugaren. Vi sto på vårt, at vi hadde betalt for en Comfort lugar med barskap og ekstra sitteplasser for at vi ville kose oss litt på lugaren før vi skulle ta det videre til underholdningslokalet og etterhvert diskoteket. Men vaktene mente at det var ikke greit, noe vi var uenige i. I følge regelverket skal det være stille på lugarer og i korridorer fra klokken 23:00 og jeg henviste til plakaten som hang ved siden av lugardøren vår. Vi ble på lugaren, noen av våre venner kom tilbake til lugaren vår, andre forlot. Vi var 16 venner samlet på denne turen. Døren var lukket, musikken dempet. Men vi hadde ikke klart å holde løftet vårt om å være ute til 23:00. Vi var  minuttet forsinket. Da vi skulle forlate kom vaktene oss i forkjøpet, de sto utenfor lugardøren vår klokken 23:00. Vi åpnet døren og skulle forlate, og der sto de, de la da opp til diskusjon og provoserte. Et minutt til eller fra, men vi var faktisk på vei ut av lugaren.

Tvers over, på motsatt side i båten var det full musikk, og fest, men det var visstnok greit. Det var også greit at det var fest i nabolugaren til en venninne, der varte festen til i 05:00-tiden på morgenen (forskjell på folk!). I stedet for å si seg fornøyde med at vi skulle forlate lugaren 23:01 begynte en av vaktene å dytte på meg, og nummer to fulgte på, de dyttet meg inn i lugaren for å så dra meg ut igjen. Ifølge vitner, ikke meg, så var situasjonen rolig helt til da, dem begynte å rope, dytte og bli fysisk. Og da var jeg provosert nok, og ble sint, og ja jeg ble verbal. Da reagerte de med å bryte meg ned i dørken for så å løfte meg med henda på ryggen og fraktet meg til glattcellen. 23:15 var jeg innelåst. Min samboer satt da igjen på lugaren, stemningen for å ta kvelden videre ut på båten var ødelagt. Vaktene kom da tilbake etter 10-15 minutter. De hentet da min samboer, foran flere vitner, ga uttrykk for at de ville ha en samtale med han, men plasserte også han i glattcelle. Noe jeg ikke fikk vite før dagen etter, da jeg kom hjem.

Folk kan si hva dem vil om meg, men samboeren min er verdens snilleste menneske. Ingen kan si noe annet. Alltid glad, inkluderende og full av omsorg. Han har jobbet på sykehuset i tyve år. Folk skryter alltid av han, og han får hele tiden positive tilbakemeldinger. Jeg kan møte fremmede i sosiale sammenhenger, eller bare på gata, som kommer bort til meg og forteller hvor varm og omtenksom flott han er.

Klokken 05:00 på natten fikk han forlate arresten, og vendte tilbake på lugaren. Der ble han truet til å oppholde seg, med beskjed om at han ikke fikk forlate.

Jeg lå på en blå madrass og frøs, og når jeg klarte å sovne, ble jeg vekket. Vaktene kom innom og fortalte meg at vennene mine skammet seg over meg (dette hadde de også gjort mot samboeren min), de løy og sa ting for å bryte meg ned psykisk. De gikk virkelig inn for å få meg til å føle meg så liten som mulig, en verdiløs kriminell, et null som ikke var noenting verdt. Tross alt greide jeg å forholde jeg meg rolig, og bare nikket og svarte når de krevde at jeg ga lyd fra meg. Da båten kom i land i Fredrikshamn kom de og fortalte meg at de hadde hatt samtale med kapteinen, og jeg måtte forlate skipet. Jeg måtte signere på et papir på at jeg hadde fått returnert smykker og briller som vaktene hadde tatt fra meg. Jeg begynte lese, og da klikket det igjen for den skallete vakta, jeg fikk beskjed om at jeg kunne bare drite i å lese, jeg skulle bare signere. Han brølte til meg, men jeg fikk lest. Jeg fant det spesielt at der sto at bare en vakt 073-091 hadde tatt meg inn i arrest. Løgn og falsk forklaring, dem var flere, og dét er det vitner til.

Med store blåmerker på armene og hovent håndledd ble jeg fulgt til lugaren og måtte pakke sakene mine. Samboern min kunne ikke følge meg av båten, han måtte bli på lugaren. Videre ble jeg fulgt ut av båten.

Uten å vite helt hva jeg skulle gjøre videre ble jeg sittende på en benk. Så dukket der opp en nitten år gammel gutt. Han var forslått, full av blåmerker og blåøye. Han hadde også sittet i glattcelle. Han hadde danset med en annen gutt, kanskje flørtet litt, og det viste seg at den andre gutten hadde dame. Hun hadde da i sjalusi gått til vakten og påstått at hun hadde blitt slått av nittenåringen. Vakten hadde da hentet han ut av dansegulvet, og ufint dratt han med seg ut av lokalet. Nittenåringen var blitt ganske full, og ble opprørt og skjønte ikke helt hva vakten sa, og han opplevde å bli redd da han fikk høre at han skulle ha slått en jente. Han ble oppfarende, noe som resulterte i at tre vakter slo han, brøt han ned i bakken, satte håndjern på han og spyttet på han. En av vaktene hadde spurt han om han var Aidssmittet mens han satte foten mot halsen og hodet på han og tråkket på han. Fotavtrykket i ansiktet hans var meget tydelig. Håndleddene hans var hovne, han var full av merker og tydelig med smerter. Han var også blitt forklart at etter kapteinens avgjørelse ble han satt i land i Fredrikshamn.

Så i løpet av denne turen hentet vakter på Stena Saga inn tre homofile som dem satte i arresten og sjikanerte der. To ble satt i land i Fredrikshamn, han og jeg. Hva er oddsene? Han hadde en god og støttende like ung venninne som valgte å ikke la han bli igjen og klare seg alene i Fredrikshamn. Så hun forlot båten hun også. Fortvilte foreldre satt igjen ombord.

Vi tre som da satt igjen i Danmark og så båten forlate kom i snakk med hverandre, og vi hadde flere turer fram og tilbake i nabolandet før vi kom oss hjem. Stena Saga satte igjen to nittenåringer i Fredrikshamn etter å ha sjikanert, trakassert og mishandlet den ene, vel vitende om at dem ikke kunne komme seg hjem.

Direkte ondskapsfullt, når man allerede er satt i glattcelle, hvilken fare utgjør man da for at det skulle bli nødvendig og sette noen av i Fredrikshamn??

Alternativ Aalborg og fly hjem gikk ikke. Tre tusen kroner per pers for flyet alene, og mellomstopp København, reisetid 9t 45m. Alternative båtreiser måtte dem på 19 år ha med seg foreldre eller foresatte. Uten fikk dem ikke reise. Så hell (??) i uhell fikk jeg dokumentert meg som foresatt/ansvarlig. Jeg måtte legge igjen skjema med adresse og personlige opolysninger. Så med det fikk vi endelig, klokken 17:30 dra med Color Line fra Hirtshals til Larvik.

Overgangen ble en stor kontrast. Vi ble tatt godt imot, båten var flott og fin, vaktene og de ansatte var utrolig hyggelige. Det var en fantastisk service og vennlighet. Det var som om vi døde og kom til himmelen.

I Larvik kom foreldrene til ungdommene og hentet oss. Dem kjørte meg hjem før dem tok turen videre hjem til sin sin by.

Vel hjemme endelig hos min lille familie fikk snuppen min fortalt meg at han også hadde blitt satt i arresten. Om angsten han hadde hatt der han var. Hvordan vaktene truet han til å være innesperret på lugaren. Bekymringene for meg som hadde ligget natten i glattcelle uten pustemaskin tilgjengelig, og uten søvn, for så å bli satt av i Danmark i en slik tilstand. Kunne gått riktig ille. Og ingen ansatte ombord viste bare et lite snev av medmenneskelighet, omtanke eller medfølelse.

Klokken 13:15 onsdagen etter møtte jeg på politistasjonen her i Drammen. Jeg spurte om de hadde noen som kunne ta imot en anmeldelse. Hun sa at først måtte jeg forklare hva det gjaldt, så skulle hun formidle saken videre. Jeg forklarte, og hun ba meg komme tilbake 15:30 for å avgi forklaring. Det gjorde jeg.

Fra 15:30 til 18:00 satt jeg i avhør. Først forklarte jeg på nytt hva det gjaldt. Så ble jeg forklart mine rettigheter. Deretter fortalte jeg hele hendelsesforløpet på nytt, fra vi gikk ombord på Stena Saga lørdagskveld, til jeg kom hjem sent søndags kveld, og hvordan jeg har det nå etter det hele.

Jeg fortalte klokkeslettet vi gikk i taxfree, når vi begynte å drikke på lugaren, hvor mange vi var, hvem vi var, hvorfor vaktene kom i første omgang, andre omgang, tredje omgang, tidspunkter, hvor mye jeg hadde drukket, hva vaktene gjorde, hvordan vi reagerte, hvordan jeg reagerte, jeg fortalte hvordan vaktene dyttet og brøt meg ned i korridoren på båten, hvordan de sjikanerte og trakkasserte meg i glattcellen, hvor tilfeldig jeg ikke tror det er at tre homofile ble satt på celle, hvor aggressive de var enda dagen etter, at jeg ble satt av båten, at en nitten år gammel gutt ble også satt av båten, at snuppen min var flere timer på cella og deretter tvunget til å oppholde seg på lugaren, jeg fortalte hvordan nittenåringen så ut etter volden han var utsatt for, at han og venninnen ikke var gamle nok til å reise hjem uten foresatte, at de har anmeldt saken, jeg fortalte om sykdommen min og at jeg lever med pustemaskin, at jeg har fått meg en “knekk” etter dette, at jeg skal til lege.. jeg fortalte ALT!!

Når jeg hadde gjort det så ble jeg stilt spørsmål ut fra det jeg hadde fortalt slik at ingenting skulle bli misforstått eller noe utebli.

Det hele ble tatt opp på bånd i tillegg til at alt ble skrevet ned. Jeg signerte anmeldelsen, forklaringen og samtykke til at politiet kan hente taushetsbelagte opplysninger hos legen min om min medisinske tilstand, og om konsekvenser av det jeg gikk gjennom i helga. Jeg leverte bilder av blåmerkene mine og bilde av skiltet utenfor lugardøren vår der det står at det skal være stille på lugarene og i korridorene fra klokken 23:00. I tillegg tok politiet bilde av blåmerkene mine og håndleddet mitt. Til slutt fikk jeg en bekreftelse på at forholdet er anmeldt!

Jeg var heldig med at han som foretok avhøret var veldig hyggelig. Han forklarte også at blåmerkene mine viser tydelig preg av unødvendig vold. Og han sa at jeg kunne være trygg på at denne saken vil bli prioritert.

Så til alle dere fra Stena Sagas venner og eventuelt andre som driver å sender meg meldinger om at jeg er en løgner og at nesa mi var full av kokain på båten, og all den dritten dere klarer å spinne frem i de stygge hodene deres. Vær klar over hvor straffbart det er å anmelde noe som ikke er sant, falske beskyldninger, gi falsk forklaring..

Så nå er det nok Stena Line, Stena Saga.. (bare ordene vekker avsky). Båten er slitt ekkel og grusom. Bakteriebefengt søppelbåt for folk som liker å sove i gammel sæd og sammen med levende kondomer og dritt. Vi har gjort mange oppdagelser på våre siste turer. Og besetningen er enda verre enn båtens tilstand. Maktsyke og ondskapsfulle, trakasserende, hatefulle, homofobe voldspersoner. Fy!!

Også den ekle lille kjernen av “Stena Sagas Venner” som forsvarer alt dette, kaller meg og andre for idiot og faggot når vi forteller vår historie, setter ethvert ord i tvil, hevder at vi er løgnere og har all skyld selv, Gud forby at noen forteller sannheten om den kvalme horebåten deres!! De er så feige at de tåler ikke diskusjon om det som faktisk skjer på båten, det beviser de med å bedrive sletting og blokkering av enkeltpersoner som nevner noe negativt i Facebookgruppen deres. Patetisk!!!

Jeg gir meg ikke, alt skal opp og frem! Dette skal tales ihjel, ikke ties ihjel!!

Nå har jeg ‘oppdaget’ båten til Kiel, den virkelige ‘Partybåten’, den beste ‘barnas båt’, familiebåten og kjærestetur-båten. Color Line overgår jo Stena på alle måter.

Når jeg har opplevd at tenåringer blir banket av vakter, homofile trakassert, mindreårige sjenket og små barn løper innimellom alt dette om bord på Stena. Sæd og brukte kondomer på rommene og ellers ansatte som bare er sure og i dårlig humør, så blir det stopp!!

Stena for søppel, og Color Line for glede, moro, festligheter og klasse!!

<3 COLOR LINE <3

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#colorline #colorlinehirtshalslarvik #hirtshalslarvik #colorlinehirtshals #colorlinelarvik #colorlinekiel #colorlineoslo #colorlineoslokiel #colorlinesuperspeed #partybåten #barnasbåt #stenasaga #stenasagaoslofredrikshavn #stenasagafredrikshavn #stenasagasvenner #stenaline #bruktekondomer #stenasagabruktekondomer #sæd #stenasagasæd #stenasagasfacebookgruppe

8 kommentarer
    1. Fytti hælvete😡 Unnskyld språkbruken, men nå ble jeg skikkelig forbanna 😡
      Forferdelig vondt at dere måtte oppleve dette, men kjempebra at du setter ord på dette, så andre folk kan styre unna ❤️
      Klemmepå dere 😘

    2. HET: det var en psyko tur, og den skal ikke gjentas, måtte Stena Saga og deres ‘vakthold’ brenne i Helvete 😉 takk for at du kommenterer 🙂 klem

    3. Dette skjedde med to av mine venner nå i helgen! Han ene ble sittende i cella i nesten to døgn. men det var på Color Line. De skulle til Kiel. Helt sykt at man kan ansette slike vakter. Ufattelig

      1. Jøss, de vaktene jeg har møtt på Magic har kun vært superhyggelige – venner ne dine må ha møtt noen andre. Problemet med Stena Line er at der jobber mange som ikke skulle vært der, helt opp i ledelsen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg