Drammensere lar seg svindle!

Jeg bruker Drammen som eksempel, for det er her jeg bor, det er her jeg ser ting, og det er her jeg har disse menneskene sovende om natten, i hekken, inntil gjerdet til eiendommen her jeg bor. Men jeg kan love dere at dette foregår over HELE Norge!

Nå har jeg sittet over en halvtime og letet på nettet etter en videosnutt som vandret rundt på Facebook for en tid tilbake siden. Den viste to kvinner av romfolket, i en bank, sittende med ryggen til vinduet. Ved siden av hun ene ligger ett gullkort Visa, og de to damene sitter og teller en bunke med penger. Når jeg skriver bunke, så mener jeg BUNKE. Der var mange mange tusen. Vedkommende som filmet var en tilfeldig forbipassende som kjente dem igjen og så hva de holdt på med. Plutselig oppdaget kvinnene han, og hva han drev på med. De ble helt hysteriske, mildt sagt! Videoen var fra et sted i Gøteborg i Sverige.

Hadde tenkt å legge ut videoen her, men jeg fant den desverre ikke igjen.

Hjemme i nordnorge, i byen der jeg er fra, har jeg en god venninne fra Romania. Hun er oppvokst i Norge, men hun har da altså en pappa og masse familie som er rumenske. Hun snakker norsk som jeg gjør, men hun kan godt rumensk og forstår det enda bedre enn hun snakker. Hun skrev på nettsiden sin en gang at hun hadde vært i sentum av byen og gjort ærender da hun møtte på en av romfolket som ville tigge penger hos henne. Hun stoppet da opp og spurte vedkommende, på rumensk, om hvordan i all verden han hadde kommet seg til nordnorge fra Romania. Vedkommende hadde da blitt helt rar i ansiktet og bedt henne gå bort fordi han ikke ville snakke med henne mer. “Flott!”, hadde hun svart. Videre skrev hun på nettsiden sin at hun bor i Norge som norsk statsborger, hun regner seg ikke som fattig, og skulle veldig gjerne besøkt familien sin i Romania. Hun føler hun ser dem alt for sjelden, men hun har faktisk ikke råd til å besøke dem.

Hvordan kan da personer av romfolket komme til og fra Norge to og tre ganger i året hvis de er så fattige spør hun.

Det er mange fattige i Romania, drar man dit, så kan man se og oppleve fattigdommen. Men det er ikke de samme menneskene som drar til våre naboland, og hit til Norge.

Selv har jeg sett fått med meg hva romfolket her i Drammen driver med. De har møter tidlig på morgenen der de avtaler hvor hvem skal sitte, og planlegger strategi. Det har vært tilfeller der folk har gitt dem mat, fersk baguette eller landgang, der de enten har reagert med sinne og kastet maten i bakken, eller de har ledd og spurt etter penger. Et tilfelle jeg vet om var en tilbakestående (rett meg noen hvis det feil valg av ord) som ville være snill å gi penger for å hjelpe. Han ga det han hadde unntatt det han selv trengte til bussen hjem. Da ble tiggeren sint og klappet til giveren fordi han ville ha resten av pengene.

Romfolket er blitt observert å legge igjen avføring på kirkegården og utenfor kirkeveggene, det på tross av at det står et offentlig toalett midt på Bragernes Torg. Videre har de i flere år nå hatt tilgang i sentrum, eller sentrumsnært, hvor dem kan dusje og vaske seg, og sove om natten, på kommunens regning. På kveldstid etter tiggetid kan man se en del av dem dukke opp på byens bingoer, i finere antrekk enn på dagtid. Under elvefestivalen dukker de opp som klovner og gir barn ballonger, og når ungene tror de har fått ballong, da krever klovnene penger fra foreldrene. Og vi har jo alle fått med oss at de faktisk stjeler roser på kirkegården, fra gravene til våre nærmeste, og selger de på torget.

De røyker de dyreste sigarettene, drikker Coca-Cola på boks og handler mat på McDonalds.

I et intervju med en av romfolket som tigger ved Oslo S. Hin kunne fortelle at ved tigging og salg av tabletter, blant annet Xanax (?), så tjente hin 1500 kroner dagen, 45 000 kroner i måneden, skattefritt. Vedkommende anså seg selv som fattig, og mener det er helt nødvendig for hin å tigge fra det norske folk.

Så i tillegg til at staten sender millioner til deres hjemland, så kommer de hit og får gratis bosted i og av kommunene, og oppå det igjen fyller det norske folk, skattebetalerne, kopper, bøtter og spann med penger til dem.

45 000 kroner for en person i Norge, tenk på hva verdien da er i Romania, Bulgaria og så videre.

Grunnen til at jeg skriver dette i dag er fordi snuppen min og jeg hadde en opplevelse, som minner noe om den jeg skrev om først her i innlegget. Om de to damene i banken i Gøteborg. Det vi opplevde satte virkelig sinnet i kok hos min kjære, og ja, jeg ble mer enn irritert selv.

Det vi så var to av romfolket, en mann og en kvinne, sittende utenfor Apotek 1 på Bragernes torg. De satt ikke i tiggerstilling, men de så ut som om de spilte kort, bare det at de prøvde skjule det. Men de spilte ikke kort, de telte penger. De hadde en bunke med penger, og som sagt, når jeg skriver bunke med penger, så mener jeg BUNKE med penger. Hvis snuppen min og jeg la sammen alt vi tjener på en måned, så ville det ikke blitt slik en bunke.

Jeg har slitt mye med NAV, og jeg vet at mange her til lands sliter MYE mer enn meg. Jeg vet at mange i Norge sliter med NAV, dagens politikk, dårlige lønninger, dårlige trygdeordninger, mye skatt og så videre. Er det da greit å finne seg i hvordan romfolket opererer og utnytter?

Skattepengene våre blir sendt til deres hjemland, selv om de kommer hit, her skattepenger også blir brukt for at dem skal leve gratis. De forteller oss med språk, klesantrekk (forkledning!!) og små pappskilt de har skrevet på.. at de er fattige og trenger hjelp! De lyver og stjeler!! Og hvorfor skal vi vente på tiggeforbud for å få fjernet denne elendigheten? Er ikke svindel ulovlig i Norge?? Ikke fortell meg at dette ikke er svindel…

Dette er svindel, grov svindel!!

Noen som så Brennpunkt på NRK nå i midten av nå sist april. Episoden het “Lykkelandet” hvor et TV-Team hadde fulgt romfolket i to år med skjult kamera og spaning. Der kom det frem en hel del avsløringer.

Se episoden her: Brennpunkt – Lykkelandet.

Jeg har sett det selv. Drammen, og folk i Drammen. Byen er full av romfolk som tigger og stjeler fordi dere/vi/oss lar det skje. Jeg kjenner det bruser og at blodet mitt begynner koke hver gang jeg ser noen bøye seg for å slenge penger i de dumme pappkoppene.

Drammen dere blir svindlet!!!

PS: Som jeg skrev innledningsvis, dette er ikke et problem bare i Drammen, Oslo og Bergen, men et problem over hele landet Norge. Et problem som vi, det Norske folk selv har skylden i for vår naivitet og dumhet. Men vi har enda muligheten til å endre på det.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!
Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#romfolk #romfolket #tiggere #organisertkrimininalitet #romania #bulgaria #sverige #fattige #fattigdom #svindel #brennpunkt #brennpunktnrk #nrk #lykkelandet #brennpunktlykkelandet #lykkelandetbrennpunkt #bergen #oslo #drammen #norge

4 kommentarer
    1. Helt sant det. Kjenner selv til folk derfra som selger piller i tillegg til tigging. 1000kr glasset så de tjener endel så er feil mye av det som skjer.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg