Det er ikke greit – ikke på min vakt ihvertfall!!

Det var nå tidligere denne uken. Jeg hadde enten vært på oppdrag, eller jeg hadde vært i sentrum her og gjort noen ærender og tatt behandling. Etterpå gikk jeg jeg til stampuben, Palmen, møtte noen venner der.

Etter et par kopper kaffe og noen pepperkaker var det på tide å dra hjem.

På skrått over veien for Palmen ligger Kiwi. Så jeg tok farvel med mine venner og trasket over til Kiwi for å handle noe lettvint til å lage til middag når jeg kom hjem.

Når jeg kom inn der så stod der fire afrikanere, altså fire innvandrere av typen helt mørk og pratet seg imellom. Jeg hørte tydelig hva dem pratet. De snakket type gebrokkent norsk, og hviskeleken hadde de vel aldri hørt om.

De sto å planla å overfalle en ung mann som var inne i butikken. De skulle «ta han», «gi han juling», «knuse trynet hans»..

Jeg ble stående. Jeg lurte litt på om denne mannen hadde gjort dem noe. Om han fortjente litt juling. Men jeg ble enig med meg selv at dette var ikke greit. Mannen hadde tvilsomt gjort dem alle fire noe. Fire på en er feigt. Og typisk innvandrerstil. De opererer i gjenger, i flokk. Det vet jeg alt om.

Ikke bare ser jeg mange gjenger og hvordan dem opererer i hverdagen min. Jeg har opplevd en gang å bli overfalt av en gjeng på fem, hvor en av dem trakk kniv mot meg. Da er man ikke mye høy i hatten, sjanseløs er man. Visst man ikke er helt Chuck Norris eller Jackie Chan.

Mitt valg den gang var å gi dem det dem ville ha, eller løpe alt jeg kunne vekk. Den gang var jeg nærmere tretti kilo lettere enn jeg er i dag, og jeg valgte siste alternativ. Jeg sparket handen med kniven, snudde meg 180 grader og LØP. En av dem hadde visst allerede greid å ta mobilen min, men jeg beholdt pengebok, betalingskort, penger og kredittkort. Jeg hadde også en signert CD og bok. Jeg kom fra det med livet i behold – og uskadd!

Uansett – tilbake til Kiwi.

Jeg ble som sagt enig med meg selv at dette overfallet som disse innvandrergutta planla ikke var greit. Det er litt feil å skrive ‘gutter’, for de var vel alt fra 19-29 år.

Oktoberbarn??!!

Jeg fulgte etter dem utenfor butikken. Sto noen meter bortenfor. Så kom planlagte offer ut av butikken, og da jeg så gjengen reagerte så tok jeg frem mobilen og spurte «er det politiet», og da løp dem alle fire plutselig en annen vei.

Når alle var ute av syne for meg gikk jeg inn i butikken igjen. Siden jeg visste at vi hadde en stor julepølse hjemme og spagetti, så endte det med at jeg kjøpte et beger champignon og en pose spagettisaus.

Denne Kiwi-butikken er et kvarter gåavstand fra der jeg bor. Så hjemveien latet jeg som jeg pratet i mobilen. Kjente jeg hadde litt nerver etter episoden. Men jeg føler meg veldig vel med at det ikke skjedde noe gjengoverfall på min vakt!

Ha en fantastisk lørdags kveld, og ta vare på hverandre, landet vårt, og kjærligheten!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#palmen #kiwi #kiwistrømsø #afrikanere #strømsø #innvandrere #strømsødrammen #overfall #vold #voldskriminalitet #hat #hatkriminalitet #gjengkriminalitet #gjenger #bander #flokker #organisertkriminalitet #oktoberbarn #drammen

8 kommentarer
    1. Tommel opp.. må jo nesten gå med våpen på seg hele dagen hvis man er alene.. det har blitt helt jævelig. På 90tallet var jeg også mye på Palmen og rundt om i Drammen. Det værste som kunne skje var å få en på trynet og så var det over.. nå er det kniver og gjenger. Feige som faen 🙁

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg