Jeg legger ikke ut bilder av maleriene mine mer. Og dette er hvorfor!

Jeg ble nylig spurt om jeg ikke kan legge ut bilder av maleriene jeg holder på med og har laget siste tiden. Og i det jeg fikk spørsmålet, så bestemte jeg meg for at det skal jeg aldri mer gjøre.

Nå skal dere få høre hvorfor.

Når jeg legger ut bilder av maleriene så mister en overraskelsesmomentet og reaksjonen på å se det endelige resultatet. En annen ting er at når en legger ut slike bilder, så gjengir de maleriene på feil måte. Fargene ser annerledes ut og bildet lyver, rett og slett.

Så er det faktumet at jeg bruker mange timer og mange tirsdager og litt til på å skape disse maleriene. I oktober stilte jeg ut fem bilder på Union Scene her i Drammen. De bildene hadde jeg brukt cirka et år på. Der kom en hel del folk på utstillingen, men ingen jeg kjente.

Snakker om å stille opp for hverandre..

Det var ‘Verdensdagen for psykisk helse’ og jeg stilte ut bilder til støtte for saken, og jeg løp 4,2 km og fullførte elveløpet med blodsmak sittende igjen i munnen en time etterpå. Trodde jeg skulle krepere underveis, men jeg fullførte.

Folk snakker så mye om å hjelpe andre mennesker, stille opp for hverandre og så videre. Men man hjelper ikke noen når en KUN har det i kjeften.

Link: Sylvi Listhaug VS Helga Byfuglien

Her til lands pågår den endeløse diskusjonen om å ta in tusenvis og titusenvis og hundretusenvis av flyktninger. Får dem komme hit så er dem avhengig av integrering, støtte og hjelp. Hvordan skal det gå til? I et land der en ikke greier å stille opp for de som stiller svakest i samfunnet. I et land her en ikke greier å stille opp for de som allerede er her. I et land en ikke greier å stille opp for en god sak. I et land en ikke greier å stille opp for sine venner. Greier det ikke (d)en eneste dagen i året engang!

Jeg stiller ut bildene mine FOR medmenneskelighet på ‘Verdensdagen for psykisk helse’, og FOR en strengere innvandringspolitikk, og FOR at man må bli flinkere og ta vare på hverandre.

Så med det sagt så har jeg sluttet å legge ut bilder av maleriene mine på bloggen. Bildene mine skal stilles ut på ‘Verdensdagen for psykisk helse 2018’, og jeg skal igjen løpe de 4,2 km for saken. Og jeg skal løpe for min familie, mine venner, og alle jeg ikke kjenner.

Og som vanlig får alle andre gjøre hva dem vil!

Art is for the caring soul.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#maleri #kunst #maleriutstilling #kunstutstilling #verdensdagenforpsykiskhelse #unionscene #art #artforthecaringsoul #elveløpet #utstilling #drammen #sylvilisthaug #medmenneskelighet #helgabyfuglien #medmenneske #psykiskhelse #innvandring #flyktninger #asylsøkere #bilder #blogg #blogging #blogger #bunnytrash #vennskap #integrering #stilleopp #forhverandre #samfunn #politikk #samfunnsproblem #norge

Om bildene mine dukker opp i bloggen etter utstillingen, det er en annen sak.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg