Skal høre mye før ørene detter av!!

For 12 år siden ble det avgjort at jeg burde begynne bruke høreapparat. Så snart det var bekreftet så fikk jeg høreapparat nesten på dagen. Store brune klosser bak ørene som pep og hylte for den minste ting. Ikke var det gode innstillinger på dem heller, det var faktisk ingen innstillinger, så for meg ble det bare ubehagelig og støyende. For eksempel blant folk, i folkemengder, ble det nesten ikke til å holde ut. Så den gangen, en kveld jeg var ute på Sfinx, den gang et livlig utested i Harstad, så brydde jeg meg lite og ingenting da jeg mistet det ene apparatet på gulvet og noen tråkket på det. «Jaja», tenkte jeg og tok like gjerne av meg det andre. Etter det har jeg gått uten.

Det nærmer seg vel et par år siden at jeg begynte å få mer øreproblematikk enn jeg har til vanlig, så jeg ble henvist hit og dit, og etterhvert ble det slik at jeg fikk beskjed om at jeg må bruke høreapparat og gjennomgå øreoperasjon. I januar, altså for åtte måneder siden ble operasjonen gjennomført etter lang tid. Tilsynelatende vellykket, men i skrivende stund har jeg ørebetennelse i begge ørene, og det surkler i det øret som ble operert. Det har dannet seg væske på baksiden av trommhinnen. Og det er det jeg vet nå, jeg skal til ytterligere undersøkelser, så jeg er forberedt på mer bad news. Det er greit å håpe på det beste, men her er det greit å være realistisk også. Enkelte leger, og personers positivitet kan kjøre en i grøfta når en må innfinne seg med dårlige nyheter. Det vet de fleste som sitter med multidiagnoser.

Uansett… da jeg ble operert i januar hadde jeg enda ikke fått høreapparater. De fikk jeg i mai, to små sølvgrå apparater som fikk meg til å smile fra øre til øre. Kortvarig glede.

Det har vært en fantastisk sommer med mye sol, varme og svette. Så det viste seg jo fort at det var noe galt med det ene apparatet da det tok inn vann (svette). Før mai var omme så var jeg uten apparater igjen. Sendt til reparasjon. Da jeg omsider fikk dem igjen viste det seg at de hadde ikke gjort noe med apparatet. Før to dager var gått så sluttet apparatet å virke fordi det tok inn vann (svette). Dette er apparater til titusener av kroner, og på ny ble de sendt inn til reparasjon. Denne gangen kom de aldri i retur. De ble så etterlyst..

Audiografen på sykehuset bestilte så nye til meg, nytt merke og annen leverandør. I går fikk jeg dem. Jeg kom hjem, satte i batterier, lastet ned appen på mobilen min, fikset innstillinger og skulle bruke apparatene til meg. De pep i ørene mine med et volum så høyt at det skar smerter gjennom hele hodet mitt som allerede sliter med tannsmerter, bihule- og øreverk, hodepine, kjevesmerter og faen veit. Det er så mye nå at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal når jeg får påminnelser om timer på sykehuset. Vondt var det, jeg lover!

I dag var jeg på sykehuset på nytt. Der mente de at væsken som ligger bak trommhinnen på ene øret, og ørebetennelse i begge ørene er årsak til at apparatene hylte som dem gjorde. Og derfor nå skal jeg tilbake på sykehuset på mandag.

I dag etter jeg kom hjem fra sykehuset tok jeg meg en ny titt på apparatene, innstillingene på dem og mobilen osv. Så fant jeg ut at jeg har fått to apparater til høyre øre… jeg tenker det er problemet jeg. Så nå må det vel bestilles nye apparat igjen, i tillegg til nye inngrep i øret/ørene…

Får jeg lov å bli litt gal??? Hahaha… Fuck it 😂😂😂

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#øre #høreapparat #ører #operasjon #sykehus #søvnoghørselsentral #vestreviken #smerter #drammensykehus #ørebetennelse #øreverk #høreapparater #hørsel #nedsatthørsel #sykdom #defekte #drammen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg