Føler meg presset og plaget av media!

Startet dagen i dag med en tur til tannlege i Krogstadelva. Det ble en positiv opplevelse etter mye fram og tilbake og tull med den offentlige tannhelsetjenesten her i Drammen. Skal tilbake dit i slutten av neste måned og forhåpentligvis få gjort noen inngrep som jeg har ventet på et par år nå. Hvis det ikke er helt ødelagt av Drammen. Tannlegen der mente det er håp, da har jeg håp. Videre derfra dro jeg til hudlegen. Så var det gjort.

Mens jeg var hos tannlegen ringte NRK og ville snakke med meg, jeg sa at jeg var hos tannlegen så de kunne ringe senere. Det gjorde de. Tre minutter etter jeg hadde gått fra hudlegen hadde jeg NRK på tråden. En annen mann enn han som ringte første gangen. Jeg opplevde dem som bryske og ufine. Han sa hvem han var, og så gikk han rett på meg: «Hva mener du om denne saken?» spurte han. Jeg skjønte jo hvilken «sak», men han hadde ikke nevnt et ord om det, framgangsmåten var helt uten takt og tone. Jeg sa derfor at jeg ikke var interessert i noe intervju, hverken åpent eller som anonym. Vedkommende fortsatte å stille spørsmål: «Hvor mange av de andre ofrene kjenner du?» Hva har det med noe å gjøre??? «Ingen» svarte jeg. Jeg var tolv år på feil sted til feil tid. Såvidt jeg vet og har blitt forklart så er de fleste andre berørte i saken fra området hvor overgriperen den gang bodde. Det var ikke jeg.

Jeg prøvde forklare vedkommende «journalist» at det er ubehagelig for meg, og mest sannsynlig flere av de andre berørte å bli kontaktet på denne måten, og få slike oppslag kastet i ansiktet på oss av media. Jeg ble som barn forfulgt og misbrukt av en pedofil, prøv å forstå hvor triggende det er når media opptrer forfølgende. Jeg prøvde å forklare at det er mer konstruktivt å skrive om dette når sannheten blir lagt på bordet i retten og en evt dom blir forkynt. Noe annet er bare ødeleggende for saken og menneskene involvert.

«Vi driver ikke med etterforskning, men her er enda mange ubesvarte spørsmål» sa fyren fra NRK. Da tenkte jeg fy faen for en idiot, så svarte jeg ikke på mer og var tydelig på at jeg ikke er interessert i å uttale meg i media (ihvertfall ikke til han).

Jeg stoler ikke på media, hvordan HT utleverte meg nylig bekreftet bare nok en gang at en ikke kan det. Og i dag var representanten for NRK taktløs og respektløs.

Link: Nå er det i gang..

Link: Nå går hjertepumpa..

Det er synd at «Petter» valgte gå til media med sin historie. Media kan ikke gi han noen rettferdighet, det kan få motsatt effekt, å få en dom kan gi bittelitt rettferdighet i det minste.

«Mener ikke du at dette er noe allmennheten bør få vite om» ble jeg spurt om, og så begynte han å presse meg som om det er min fordømte borgerplikt å utlevere meg mer enn jeg har gjort i denne saken. Jeg følte meg krenket, det er et slags overgrep det også. Ingen skal tvinge meg til noe jeg ikke vil. Og et så utrolig dumt spørsmål også i og med at jeg faktisk har skrevet flere offentlige innlegg om «saken».

Jeg trenger ikke noen som vrir og vender på ordene mine og konstruerer en «sannhet» som ikke er det likevel. Jeg har mer enn nok med å psyke meg opp til en evt rettsak og alt det andre rundt, i tillegg til at jeg faktisk har et liv hvor det skjer mye og jeg stadig er i en emosjonell berg- og dalbane. Jeg er syk, har flere diagnoser og er veldig sliten.

Jeg ser at NRK «boltrer» seg i saken, skriver at det kan være mellom 50 og 100 ofre. De skriver at de har gjentatte ganger prøvd å kontakte overgriper.

Engasjementet er enormt, men det var ingen som brydde seg da jeg gikk ut i media i 2011 (og flere ganger i ettertid) og advarte mot denne mannen!!

Er det noen som er interessert i å vite noe om meg, her er mine ord, åpent og ærlig, så godt jeg kan. Det jeg kan si nå er at alt dette styret gjør at jeg frykter forlengelse i saksgangen, at flere saker blir foreldet, at overgriper dør av alderdom eller stress, eller evt tar sitt liv. Faen, la oss få litt rettferdighet med å få han dømt i det minste!!!

Skal jeg snakke med noen utenom mitt hjelpenettverk, altså min advokat, min fastlege, min terapeut og retten så må det være med noen som opptrer med litt mer forståelse og medmenneskelighet, takt og tone. Ikke noen uforberedte bøller!

Jeg har ikke holdt dette inni meg i nærmere 30 år fordi det er så lett for meg å snakke om akkurat.

Som jeg har skrevet tidligere her i bloggen har jeg ikke klart å snakke om dette med mine nærmeste engang. Harstad tidende skrev selv med store bokstaver at jeg ikke har klart å snakke med min egen mor om dette enda, likevel valgte de å skrive om meg, i lokalavisen hvor moren min bor, gjøre ting enda verre for meg.

Etter samtalen var jeg host fastlegen min. Der fikk jeg resept på Atarak som jeg hentet på apoteket før jeg dro hjem.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#overgrep #mindreårige #misbruk #barn #rettsak #hensynsløse #politi #etterforskning #seksueltmisbruk #overskrifter #trusler #ht #harstadtidende #advokat #påtale #påtale #påtalemyndigheter #nrk #journalister #bøller #media #pedofil #mishandling #blogg #bunnytrash #seksuelleovegrep #harstad

8 kommentarer
    1. Helt utrolig. Har jeg rett om jeg tror at du lider litt av snill-gutt-syndromet? Du har rett til å beskytte deg. Å legge på midt i en samtale er også å beskytte seg.
      Dersom medier hadde ringt til meg hadde jeg lagt på, ikke svart på noe, men rett og slett lagt på når de fortalte hvor de ringte fra og hvorfor. DET er en menneskerett sa min advokat i en sak jeg sto midt oppe i.

    2. Kristins hverdagsblogg: Jeg er klar over disse tingene, men ting er annerledes når man står midt oppe i det… og jeg fungerer ikke helt som jeg skal for tiden.

    3. Extra skuffende at det er representanter fra NRK det er snakk om, da denne mediainstansen, sammen med Aftenposten har stått frem som de mest seriøse I alle år.. En foreleser under studietiden hadde en del nyttige tips når det kom til ulike utfordringer vi kunne møte på I løpet. Et av disse var dersom vi skulle havne I sentrum av en mediesak, så burde vi prøve å finne en jornalist vi kunne stole på, og kun forholde oss til denne. Slett ikke dumt, tror jeg.. 😉❤

    4. Gry H.: Du sier noe der, takk for dine ord, men samtidig, hvorfor si noe som helst til journalister? Ved å blogge forteller jeg det jeg føler for, jeg bestemmer grensen… de spørsmålene som NRK var jo kun ubehagelige, og på ingen måter relevante.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg